Købsvilkår

1. Parter

Disse handelsbetingelser ("Handelsbetingelserne") gælder mellem Repamera AB og dig som kunde.

Hvis du ønsker at komme i kontakt med os, skal du sende en e-mail til [email protected] med din sag og dine kontaktoplysninger. Så vender vi snart tilbage til dig. Vores postadresse er:

Repamera AB
Knivgatan 8
21228 Malmø
Sverige
Virksomhedsnummer i Sverige: 559097–3912.

2. Gyldighed

Ved at foretage et køb via Repamera hjemmeside er følgende aftale mellem kunden (dig) og Repamera bindende.

3. Købeloven

Din ordre hos os er dækket af Købeloven. Vi garanterer, at reparationen/tilpasningen udføres af professionelle skræddere. Skrædderne udfører reparationen/tilpasningen fagligt, hvilket vil sige det, der normalt forventes af en professionel skrædder.

4. Bestilling

Når du har gennemført din ordre, sender vi en ordrebekræftelse til din e-mailadresse. Bekræftelsen fungerer som en kvittering, og der finder du alle oplysninger om produktet, pris, forsendelse, fakturering og leveringsadresse. Hvis der er fejl i ordrebekræftelsen, skal du straks kontakte os via e-mail. Det er dit ansvar at sikre, at e-mailadressen er udfyldt korrekt og nøje kontrollere ordrebekræftelsen for eventuelle fejl.

5. Garanti

Du har som kunde 6 måneders garanti på den reparation vi har udført. Garantien omfatter kun selve reparationen/tilpasningen og +1 cm ved siden af reparationen. Garantien gælder ikke for skader, der opstår udenfor dette område. Vi forstærker altid området omkring selve skaden for at gøre vores reparationer ekstra slidstærke. Garantien gælder ikke hvis tøjet er blevet brugt/er blevet håndteret uagtsomt eller hvis det er blevet skadet af noget, som et nyt og lignende stykke tøj ville være blevet skadet af.

6. Levering

Levering finder sted i tre trin:

  1. Du modtager muligvis forsendelsesdokument i forhold til den forsendelsesmetode, du har valgt i kassen (hvis du for eksempel vælger ”Udskriv selv” eller ”Ekspres”).
  2. Send tøj til Repamera
  3. Når arbejdet er udført, sender vi tøjet tilbage eller kontakter dig afhængigt af den valgte forsendelsesmetode.

Dit tøj er ikke forsikret, og du modtager ikke erstatning fra os eller PostNord, hvis det forsvinder undervejs. Hvis din forsendelse forsvinder undervejs, hjælper vi dig med at lede efter forsendelsen ved at indgive en klage til PostNord. Hvis forsendelsen blev sendt med PostNords Quickbrev-service, fremsætter vi også en klage til Postnord.

6.1. Levering af forsendelsesdokument

    Repamera-posen sendes med PostNord som et frankeret brev til den adresse, du har angivet ved bestilling. Du skal have modtaget posen inden for 6 arbejdsdage fra det tidspunkt, vi modtager ordren. Kontakt os hvis det tager længere tid, før du modtager posen.

    Forsendelsesmetoderne "Udskriv selv" og "Ekspres" betyder, at du modtager et link til udskrivning af en A4-fragtseddel i ordrebekræftelses-e-mailen.

Ordrebekræftelsen sendes til den e-mailadresse, du har angivet ved bestilling. E-mailen sendes fra [email protected] Hvis du ikke har modtaget et link til udskrivning inden for den lovede tid, skal du dobbelttjekke din spammappe og søge efter "Ordrebekræftelse fra Repamera", inden du kontakter os.

6.2. Levering af varer sendt til os

Vores håndtering af din ordre tælles som påbegyndt, når fragtfirmaet har scannet forsendelsen som er leveret til os eller en anden underleverandør.

6.3. Levering efter udført arbejde

Vores normale leveringstid er 10 dage fra det tidspunkt, vi modtager forsendelsen fra dig. Dette kan dog variere afhængigt af arbejdsbyrde og eksterne omstændigheder. Vi aktiverer din ordre samme dag, som vi modtager dit tøj og sender dig en e-mail med overskriften "Dit tøj er modtaget - Repamera".

Tøjet sendes tilbage til dig med PostNord med en af disse to tjenester.

Vi sender pakken tilbage med PostNord-tjenesten "MyPack Collect", som kan spores.

Pakker, hvis mål er mindre end 34 cm lang, 24 cm bred og 7 cm høj sendes tilbage til dig som ”Quickbrev” som lander direkte i din postkasse.

Vi tager ikke ansvar for mistede/bortkomne forsendelser, hvis det angivne telefonnummer eller adresseoplysninger ikke tilhører kunden eller er forkert angivet.

Vores håndtering af din ordre regnes som afsluttet, når forsendelsen er blevet scannet som leveret til PostNord efter at arbejdet er udført af os.

Du kan se aktuelle mål for PostNords Quickbrev her.

Du kan se info om PostNords MyPackCollect her

Du kan se mere info om Købeloven her.

Hvis der opstår forsinkelser i leveringen, uden at vi giver dig besked om længere leveringstid, er du velkommen til at kontakte os. Bemærk, at Repamera ikke er ansvarlig for forsinkelser, skader eller mistede/bortkomne forsendelser forårsaget af det benyttede fragtfirma.

7. Priser

Alle priser på hjemmesiden og i disse handelsbetingelser er angivet i DKK og inkluderer 12 procent moms. Vi forbeholder os ret til at ændre priser på grund af prisændringer fra leverandøren, forkert udskrivning i prislisten og unøjagtigheder i priser på grund af forkerte oplysninger, og vi forbeholder os ret til at justere prisen.

Omkostninger for forskellige forsendelsesmetoder:

  • "Repamera-pose" koster DKK 99 og inkluderer et frankeret brev til din postkasse, forsendelse fra fragtfirmaet til os og afslutningsvis returforsendelse efter arbejdet er udført tilbage til dig / fragtfirmaet.
  • "Udskriv  selv" koster DKK 79 og inkluderer forsendelse fra fragtfirmaet til os og returforsendelse, efter at arbejdet er returneret til dig eller PostNord.
  • "Extraplagg" koster DKK 0 og kan kun bruges, hvis du har aftalt dette med Repamera.

8. Fortrydelsesret

Da Repameras service er reparation og tilpasning efter dine ønsker og anvisninger, betyder det samtidig, at du ikke har den samme fortrydelsesret som ved andre tøjkøb.
Er du ikke tilfreds med Repameras arbejde, kan du altid kontakte os for at finde en løsning på problemet.

Se også punkt 9 ”Reklamation og klager”.

I din besked til os skal dit navn, e-mailadresse, ordrenummer og hvilken reparation/tilpasning din henvendelse omhandler tydeligt angives. Du er som forbruger ansvarlig for returforsendelse. Returnér varen i originalemballagen.

Vi forbeholder os ret til at opkræve DKK 300 for kunder, der vælger at bruge fragtsedlen på trods af en afbrudt ordre.

Fortrydelsesretten gælder ikke: 

  • Virksomheder
  • Hvis forsendelsen, der er knyttet til ordren, er indleveret til PostNord- eller direkte til os
  • Specialordrer, der er skræddersyet til dig eller har et klart personligt præg efter dine ønsker
  • Produkter, der er forseglet (plomberet) af sundhedsmæssige eller hygiejniske grunde, og hvor forseglingen (plomberingen) er blevet brudt af dig
  • Tjenester, der er afsluttet, og hvor du udtrykkeligt har accepteret, at tjenesten startes uden fortrydelsesret.

For mere om den lovbestemte fortrydelsesret, se her.

9. Reklamation og klager

9.1.Besigtigelse

Vi tjekker alle reparationer/tilpasninger, inden vi sender retur til dig. Skyldes problemet en fejl fra vores skrædderes side, er rettelsen naturligvis gratis. Skyldes det andre ting kan vi opkræve et gebyr for rettelsen.

En reparation / tilpasning vil altid være synlig, og for hvert stykke tøj foretager vi en unik vurdering af, at reparationen er holdbar (6 måneders garanti).

Vi reparerer tøjet i henhold til den besked, du skrev, da du bestilte din reparation. Ved tilpasning af tøjet, ændrer vi ifølge de mål, som du har fortalt os, enten via besked eller via en senere e-mail-kontakt. Du skal altid kontakte os og få en godkendelse, inden du returnerer en defekt vare. Klagen skal straks sendes til [email protected], efter at fejlen er opdaget.

9.2. Reklamation

Som forbruger har du generelt ret til at reklamere over et produkt i tre år. Du skal registrere fejlen med det samme, efter du har opdaget den. Repamera har bevisbyrden for fejlen i garantiperioden, hvorefter bevisbyrden overgår til dig som kunde og du skal kunne bevise, at fejlen opstod som et resultat af en defekt service fra Repamera. Du skal give besked om, at produktet er defekt, og hvordan det er defekt. Vi har altid ret til at reparere et produkt uden at skulle begrunde det.

Eventuelle klager skal mailes til [email protected] I mailen skal du skrive dit navn, din e-mailadresse, ordrenummer og en beskrivelse af fejlen. Hvis det ikke lykkes os at rette fejlen, refunderer vi dig de arbejdsomkostninger, vi har opkrævet i henhold til gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning. I tilfælde af en godkendt reklamation er vi ansvarlige for forsendelse. Vi forbeholder os ret til at afvise en klage, hvis det viser sig, at vores arbejde er udført korrekt i overensstemmelse med gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning.

10. Ansvarsbegrænsning

Vi påtager os intet ansvar for indirekte skader, der kan opstå på grund af produktet.

I tilfælde af krig, naturkatastrofe, brand, industrielle handlinger, regeringsbeslutninger, manglende levering af underleverandører, fordyrende omstændigheder og sammenlignelig begivenhed (force majeure) uden for vores kontrol, som ikke med rimelighed kunne forventes og påvirker indgåede aftaler og Repameras forpligtelser, som betyder, at Repamera ikke kan overholde den nævnte aftale / forpligtelse, skal Repamera frigøres fra sine forpligtelser til at opfylde den nævnte aftale.

Generelt påtager Repamera sig intet ansvar for ændringer i produkter eller produktegenskaber, der er blevet ændret af den respektive leverandør og andre faktorer uden for vores kontrol.

11. Produktinformation

Vi garanterer ikke, at billederne afspejler produktets nøjagtige udseende, da en bestemt farveforskel kan forekomme afhængigt af skærm, fotokvalitet og opløsning. Vi prøver altid vores bedste for at vise produkterne så nøjagtigt som muligt. Vi tager forbehold for trykfejl på denne hjemmeside samt for at produkter er udsolgt.

12. Ændringer i handelsbetingelserne

Vi forbeholder os ret til når som helst at foretage ændringer i handelsbetingelserne. Ændringer af handelsbetingelser vil blive offentliggjort online på hjemmesiden. Handelsbetingelserne betragtes altid som accepteret i forbindelse med en ny ordre.

13. Tvist og lovvalg

I tilfælde af at en tvist ikke kan løses efter aftale med virksomhedens kundeservice og kunden, kan du som kunde henvende dig til Forbrugerklagenævnet.

For beboere i et andet EU-land end Sverige kan klager indgives online via Den Europæiske Online Klageportal.

I tilfælde af en tvist følger vi afgørelser fra Forbrugerklagenævnet. Tvister vedrørende fortolkningen eller anvendelsen af disse generelle vilkår og betingelser skal fortolkes i overensstemmelse med dansk lov og ret.

14. Cookies og GDPR

For information om, hvordan vi håndterer cookies og personlige oplysninger, henviser vi til vores fortrolighedspolitik og cookiepolitik.